Obserwatorzy

poniedziałek, 6 czerwca 2011

Kwiatowe kompozycje...


Jak pewnie się już zorientowaliście, po przeczytaniu wcześniejszych postów, kwiaty pełnią w moim życiu    dość istotną rolę. Lubię je malować, fotografować, lubię na nie patrzeć i czasami lubię je układać w kompozycje. Dużo już takich bukietów  zrobiłam, z przeróżnych okazji, jak i bez okazji...
Niestety, jakoś nie przyszło mi wtedy do głowy, by te moje poczynania fotografować. Zachowało się tylko kilka zdjęć. A  do podjęcia tego tematu, zmobilizował mnie ostatnio powstały, kwiatowy prezent.
Z góry przepraszam wszystkie zawodowe florystki:):)

 Wykorzystałam goździki, czosnek ozdobny, gałązki irgi i kilka elementów do ozdobienia. Kompozycja w szklanym naczyniu, które mam nadzieję, że gdy kwiaty zwiędną, będzie jeszcze długo służyło osobie obdarowanej:):)



 Ten kosz z kwiatami powstał również z okazji urodzinowej, jakiś czas temu:):)







A to bardzo źle sfotografowane:):) serce z 50 róż, Które zrobiłam na specjalne "zamówienie" mojego taty. Podarował je mojej mamie,  z okazji 50-tej rocznicy ślubu. Naprawdę wyglądało lepiej niż na zdjęciu:):)





Chyba najbardziej lubię jednak bardzo proste w formie, ascetyczne  ikebany. Robiłam je kiedyś namiętnie, ale  nie mogę Wam ich pokazać, bo nie pstrykałam wtedy zdjęć tak nałogowo jak teraz:):)
No i , oczywiście zwyczajne-niezwyczajne domowe bukiety i bukieciki z polnych lub ogrodowych kwiatów.






Ostatnio ze spaceru przyniosłam kalinę:

Prawie jak młodsza siostra hortensji, prawda?:):)Ma bardzo giętkie łodyżki i trudno by było włożyć ją do klasycznego wazonu. W tej postaci bukiet wyglądał świeżo ponad tydzień.
"Pływające" kwiaty, są znacznie trwalsze, niż te, których tylko łodygi zanurzymy w wodzie. To też sposób na reanimację takich klasycznych wiązanek. Po obcięciu co mocniejszych egzemplarzy, można je ułożyć na paterze z wodą i jeszcze kilka dni będą cieszyć nasze oczy:):)



Kwiat żyje, kocha
i przemawia cudownym językiem.
Peter Rosegger


3 komentarze:

  1. Piękne kompozycje!! Uwielbiam kwiaty a te na Twoich zdjęciach z bloga tak cieszą oko i duszę, że mam ochotę lecieć do kwiaciarni albo na łąkę po bukiet:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Pielęgnuj swoją florystyczną pasję , bo masz smykałkę.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne kompozycje. Może masz jakiś pomysł na kompozycję w stylu folk. Muszę coś wymyślić na wystawę pod hasłem: " Wpływ folkloru na współczesna sztukę". Potrzebny mi pomysł na stół z poczęstunkiem i bukiet w koszu na scenę.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń