Obserwatorzy

piątek, 15 stycznia 2016

Czułość


"Czułość" Obraz olejny na płótnie 60cmx80cm
  Inspiracją do tego obrazu była rzeźba, którą kiedyś zobaczyłam w Lanckoronie. Niestety, nie znam autora:(.
Wzruszyła mnie jakaś nieporadność, piękno nieoczywiste:), a jednocześnie niezwykła bliskość.
Chciałam, by obraz też był utrzymany w tej konwencji. Mało kolorów, prostota, przerysowanie i odrealnienie. Nazwałam ten obraz "Czułość".


 "Czułość (...) jest zawsze czymś osobistym, wewnętrznym, własnym — w pewnej przynajmniej mierze ucieka przed wzrokiem innych, jest wstydliwa. Może się  swobodnie objawić tylko wobec tych, którzy ją właściwie rozumieją i odczuwają. "
                                                                                                                            Bp Karol Wojtyła
                                                                                                              „Miłość i odpowiedzialność”

  Fragmenty obrazu mają czasami swój "osobny"  przekaz. Pokazywałam  to już w moich obrazach wiele razy:) Tutaj jest podobnie.
Ale przecież na relacje między kobietą, a mężczyzną także składa się całe mnóstwo kadrów, pozornie osobnych, a jednak COŚ je spaja :)






  
Doświadczania czułości i umiejętności obdarowywania czułością Wam życzę!:)

                                                                                    *** 

3 komentarze:

  1. Przepiękny,chyba właśnie w swej prostocie...ale każdy jego fragment mógłby być osobnym obrazem:))Cudnie:)))podziwiam:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Widać, że jesteś osobą wrażliwą. Mnie jak zwykle na Twoich pracach zachwycają kolory, tym razem jakby bardziej nasycone ale to jednak Twoje kolory! Piekny!

    OdpowiedzUsuń
  3. Kolorystyka piękna i prostota zachwyca . Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń